Rynek smartfonów znowu się skurczył. Samsung liderem 2Q2022
Globalny rynek smartfonów skurczył się w drugim kwartale tego roku o 9% w stosunku do sytuacji sprzed roku. Liderem rynku ponownie był Samsung, który wzmocnił swoją ofertę low-end modelami z serii Galaxy A.
W drugim kwartale 2022 roku na światowe rynki trafiło o 9% mniej smartfonów niż w analogicznym okresie 2021 roku. Liderem rynku pozostał Samsung, który wzmocnił swoją pozycję na rynku (21% vs 18% rok wcześniej), stawiając na niedrogi smartfony z serii Galaxy A. Drugie miejsce należy do firmy Apple (17%), dzięki wciąż wysokiemu popytowi na iPhone'y 13. Na trzech kolejnych miejscach w globalnym TOP5 znalazły się trzy firmy z Chin: Xiaomi, Oppo i Vivo
Zobacz: Samsung. Poznaliśmy ważną datę
Zobacz: Apple sprawi, że kupisz droższego iPhone'a. Jest plan
| Sprzedawca | Udział w rynku w 2Q2021 | Udział w rynku w 2Q2022 |
| Samsung | 18% | 21% |
| Apple | 14% | 17% |
| Xiaomi | 17% | 14% |
| Oppo | 11% | 10% |
| Vivo | 10% | 9% |
Dostawcy zostali zmuszeni do przeglądu swojej taktyki w drugim kwartale, ponieważ perspektywy dla rynku smartfonów stały się bardziej ostrożne. Trudności gospodarcze, mały popyt i gromadzenie zapasów spowodowały, że dostawcy szybko ponownie ocenili swoje strategie portfelowe na resztę 2022 roku. Nadmierna podaż produktów średniej klasy naraża ten segment i zmusza sprzedawców do skupienia się na dostosowywaniu nowych premier, ponieważ konsumenci o ograniczonym budżecie zmieniają swoje plany zakupowe urządzeń w kierunku budżetowców.
– powiedział Runar Bjørhovde, analityk Canalys Research